Millal kasutada e-poes ostukorvi ja millal päringuvormi?

Päringuvorm
vs. ostukorv

E-kaubandus

E-kaubanduse praktiline juhend

Kui juhid e-poodi või plaanid selle arendamist, siis tasub selgeks teha, millal kumb lähenemine on sobivam.

Kõik tooted ei sobi kohe ostukorvi lisamiseks – mõne puhul on mõistlikum kasutada päringuvormi, et pakkuda personaalsemat teenust ja täpsemat hinnastust. Kui juhid e-poodi või plaanid selle arendamist, siis tasub selgeks teha, millal kumb lähenemine on sobivam. Selles postituses anname praktilise ülevaate, kus jookseb piir ostukorvi ja päringuvormi kasutamise vahel.

 

Millal sobib toode ostukorvi?

Ostukorv sobib toodetele, mille ostuprotsess on lihtne ja sirgjooneline. Sellised tooted vastavad enamasti järgmistele tingimustele:

  • Toode on standardne, ilma keerukate valikuteta
  • Hind on fikseeritud ja nähtav
  • Kliendil ei ole vaja täiendavat nõustamist või kohandamist
  • Tarneaeg ja -viis on ette teada
  • Toode on kohe laos saadaval
  • Ostja on tavaliselt eraisik (B2C-sektor)

Näide: rõivad, kodutarbed, elektroonika, kosmeetika ja muud sarnased tooted, mida saab kiiresti valida ja kohe tellida.

 

Millal eelistada päringuvormi?
Kliki ja veendu!

Millal eelistada päringuvormi?

Päringuvorm sobib olukordadesse, kus ost nõuab kliendi ja müüja vahel lisakommunikatsiooni või toode ei ole standardiseeritud. Sellised juhtumid hõlmavad:

  • Toode vajab mõõtude, värvide või tehniliste parameetrite täpsustamist
  • Hind sõltub kogusest, materjalidest või projektipõhistest muutujatest
  • Tarnetingimused või paigaldusvajadus tuleb läbi arutada
  • Müük toimub ärikliendile (B2B)
  • Toodet ei ole mõistlik ilma lisainfo või konsultatsioonita müüa

Näide: eritellimusel mööbel, tööstusseadmed, hulgimüük, projektipõhised teenused, suuremahulised B2B tellimused.

 

Kus jookseb hinnapiir?

Kuigi iga toode on erinev, võib hinnapiiri määratleda järgmiselt:

  • Kuni 500 € – Ostukorv
  • 500 – 1500 € – Sõltub tootest ja sihtgrupist
  • Üle 1500 € – Päringuvorm on eelistatud

Siiski ei ole hind ainuke kriteerium – ka 200-eurone toode võib vajada päringut, kui see on tehniliselt keeruline või vajab spetsifikatsioone.

 

Kliendikogemus on võtmeküsimus

E-kaubanduses on oluline pakkuda sujuvat ja selget kasutajakogemust. Kui klient saab ilma takistusteta otsuse teha ja ost sooritada, tasub kasutada ostukorvi. Kui aga otsus vajab lisainfot või personaalsemat lähenemist, loob päringuvorm rohkem väärtust – nii kliendile kui ka ettevõttele.

 

Kokkuvõte

Mõlemad lahendused võivad eksisteerida ühes e-poes, kui nende kasutusloogika on selgelt läbimõeldud ja kasutajale arusaadav.

Ostukorv sobib kiireks ja lihtsaks ostuks. Päringuvorm on mõistlik siis, kui toode või teenus vajab täpsustamist, kohandamist või eelnevat suhtlust. Mõlemad lahendused võivad eksisteerida ühes e-poes, kui nende kasutusloogika on selgelt läbimõeldud ja kasutajale arusaadav.

Kui vajad abi oma e-poe ülesehitamisel või täiendavate müügivõimaluste leidmisel, siis võta meiega ühendust. Me aitame leida parima lahenduse, mis sobib just sinu toodetele ja teenustele. Võta meiega ühendust ja arutame, kuidas saame toetada sinu äri kasvamist!

VÕTA ÜHENDUST